Kandidát s číslem 9
Pořád na cestách. Tak lze charakterizovat Adama Kurzoka, který podniká již od roku 2003, kdy začal dělat první eshopy pro firmy z Třince. Poslední roky se ecommerce raketově rozvíjí a jeho podnikání dostalo vítr do plachet. Firma začínající v Třinci má dnes pobočky v Praze, Ostravě i Bratislavě a chystají se další. Svými zkušenostmi v oblasti podnikání a digitalizace chce Adam i nadále přispívat k rozvoji svého rodného města.
Za sebou má první čtyři roky jako zastupitel a rozkoukal se rychle. Ačkoli měl a má hodně plánů, jak město rozvíjet, sám sportovně uznává, že „něco prosadit není tak jednoduché, přece jenom věci nejdou tak rychle jako ve firmě”. Zkouška ohněm byl jeho návrh na podporu zavřených provozoven v první covidové vlně, kdy se mu podařilo prosadit pomoc ve výši 1,5 milionu korun.
Jeho hlavním cílem pro další období je přívětivější a modernější komunikace města směrem k občanům. „Rád bych pomohl s rozjezdem mobilní aplikace tak, aby lidé získávali čím dál více služeb prakticky do své kapsy, ať už jde o sjednání schůzky na magistrátu, hlášení poruch nebo oznámení, pokud se děje něco v okolí.“
Rozvoj města byl podle něj posledních 20 let hodně o betonu a oceli. „Myslím, že budoucnost Třince je v „nové vlně” podnikatelů a firem v oblasti služeb či digitálních technologií. První vlaštovky už v regionu vznikají. Teď je na nás, aby se o Třinci nemluvilo jen v souvislosti se železárnami nebo hokejem, ale aby se rozvíjel i jinými směry. Třeba aby mladí vysokoškoláci měli chuť pracovat po třinecké firmy, aniž by měli pocit, že o něco v kariéře přicházejí,“ říká Adam Kurzok a dodává, že dnešní svět navíc umožňuje pracovat pro kohokoliv odkudkoliv.
Sám řídí svou firmu třeba z pláže, když zrovna čeká na ten správný vítr pro oblíbený jachting, ale čím více cestuje po světě, tím více si uvědomuje, jak je v Třinci krásně ‒ město je perfektní kombinací příjemného bydlení, dostupných služeb i blízké přírody.