Kandidát s číslem 2
Již dvanáct let má na starost kasu města, jeho majetek i životní prostředí ‒ tedy práci velmi zodpovědnou, u které se Ivo Kaleta řídí heslem: Co nechceš, aby druzí činili tobě, nečiň ty jim.
Třinec je podle náměstka krásným městem pro život, kde je však pořád co dělat a zvelebovat. „Proto je vždy velmi důležité rozhodnout v daném čase o dané investiční akci uvážlivě. Především v dnešní době, kdy se musíme vyrovnávat s dopady pandemie či války a nemile nás překvapují nárůsty cen,“ říká Ivo Kaleta s tím, že projektů a nápadů, jak 35tisícový Třinec rozvíjet, je opravdu spousta, na druhé straně je na investice v pokladně každým rokem připraveno jen okolo 50 milionů korun.
Třinci se ale díky promyšlené finanční strategii daří a díky úspěšnému získávání dotací a hospodárnému nakládání s penězi za poslední čtyři roky proinvestoval okolo 700 milionů korun. Radost má pak Ivo Kaleta především z projektů, které podporují sportovní vyžití. „Těší mě, že máme kvalitní sportoviště STaRS, i to, že se nám u každé školy postupně daří modernizovat hřiště. Na řadě je to nejstarší s umělou trávou, které společně využívají česká a polská základní škola. A obnovu by jistě zasloužilo i hřiště u Základní školy Dany a Emila Zátopkových, které dětem i sportovcům slouží už 18 let,“ nastiňuje další plánované rekonstrukce školských sportovišť náměstek.
Kromě postupných oprav sportovních zařízení jsou na stole také zcela nové a nevšední projekty. „Jednáme o venkovním kluzišti, které by v zimě sloužilo bruslařům, v létě pak jako multifunkční plocha pro různé druhy sportů. Své místo by našlo v areálu STaRSu, stejně jako další aktivita, tentokrát pro nadšence do lezení. Lezecká stěna by mohla zpestřit letní koupaliště. A sportovní zápolení vyžaduje také odpočinek a relax, takže v plánu je, a doufám, že se to povede, vytvořit v pásu náletových dřevin mezi umělou plochou a tenisem odpočinkovou zónu s lavičkami, herními prvky či lezeckou stěnou pro děti,“ těší se z dalších záměrů Ivo Kaleta a zároveň jedním dechem dodává, že jsou tady i projekty, které ještě stále čekají připraveny „v šuplíku“.
„Nedaří se dotáhnout obnovu vnitrobloků, což mě mrzí, protože Třinec vypadá z výšky hezky, symetricky, ale není přizpůsoben intenzivní dopravě. A neméně důležitá je v těchto místech i bezpečnost. Na tyto investice jsme nachystáni, ale hledáme možnosti, jak je ufinancovat. Jde o velmi nákladné akce, na které je potřeba dotačního přispění,“ vnímá jako problém Ivo Kaleta, který však neztrácí naději.
A když doma po důležitých poradách a strategických rozhodnutích o chodu města sundá košili, nejčastěji pak obléká cyklodres, sedne na kolo a nechá se unášet beskydskou krajinou směrem Lomná, Bukovec nebo Hrčava. Své jednostopé náčiní však v posledních měsících vášnivý cyklista mění stále častěji za motyku či krumpáč. Zahradničení se pro něj stalo radostí i odpočinkem.